Særligt for Fraktion 4

Program for Fraktion 4's aktiviteter

Hvert halvår udsender udvalget et program via mail til alle medlemmer af fraktion 4, hvor de forskellige aktiviteter, tilmeldingsfrister etc. nøjere beskrives.

Kære pensionister i Silkeborg Lærerforening

Endelig kan vi afsløre programmet for første halvår af 2024.

Forretningsudvalget har arbejdet og sidste aftale blev indgået 22. februar.

Vi har planlagt tre arrangementer med meget varieret indhold:

Tirsdag den 30. april - Oplevelsestur i “det Grønne”

Tietgensvej 7, Silkeborg - Silkeborg Forsyning

Kl.  14 til ca 16.30

I skal selv sørge for transport

Mange vil tro, at vi skal have trailer og bagagerum fyldt - det skal vi ikke denne gang.

Turen går til et oplevelsesrige, der ligger et stenkast fra containerne. Vi skal på besøg i eventyrenes verden! Oplevelsesrummet blev indviet ultimo 2022. Det har været vist og omtalt i TV2 - I kan få en mundsmag ved at logge ind på Silkeborg Forsyning.

Vi skal møde på Tietgensvej 7, foran genbrugsbutikken. Herefter får vi en guidet tur til “Den hemmelige hule”, hvor vi får en gennemgang og beskrivelse af formålet og ideen med det hele.

I kan glæde jer til eventyrlige oplevelser med kaffe/te og fru Christensens hjemmebagte muffins.

Max 40 deltagere

Pris 50 kr., som inkluderer kaffe/te og kager

Bindende tilmelding og betaling til Kim Overbye på  kimoverbye@ icloud.com og mobilepay 29267198

Inden 14. april

Efterfølgende kan der naturligvis handles i genbrugsbutikken

Onsdag den 15. maj - Besøg og se kunstsamlingen i Jyske Bank

Mødested:  Vestergade ved den store Brandeskrukke

Kl. 16.20 til ca. 18.30

Vi begynder med en kop kaffe og en kort præsentation. Vi vil blive delt op i to hold, der guides gennem samlingen af Bodil Møller Mortensen og Jørgen Kongsbak. Erfaringsmæssigt tager rundturen mellem 1 1/2 og 2 timer.

Af sikkerhedsmæssige grunde skal der laves gæstekort til alle. Derfor skal vi ved tilmeldingen have for- og efternavn på deltagerne.

Max 40 deltagere

Bindende tilmelding til kimoverbye@icloud.com senest 3. maj

Torsdag den 20. juni Sommertur til Sønderborg Slot

Kl. 8.30 til ca. 17.30

Mødested: P-pladsen på Ansvej 98

Vi kører med Silkebus til Sønderborg Slot, hvor vi kl. 11 får en fælles introduktion til særudstillingen, Sønderjyderne og den store krig, 1. verdenskrig. 35000 sønderjyder måtte i tysk uniform, 6000 døde og 4000 blev varigt invaliderede.

I særudstillingen møder vi skæbner, på slagmarken og på hjemmefronten gennem fortællinger og genstande fra perioden. Krigsfanger, kvinder og børns forhold med varemangel og sult.

Man skal selv bevæge sig gennem udstillingen, og der er også mulighed for at se andet på slottet.

13.15 forlader vi Sønderborg slot for at gå ca. 10 minutter til restaurant Colosseum, hvor der er to valgmuligheder for mad, nemlig Kong Frederiks livret med kød:.

Strimlet flankesteg, vendt i en cremet sauce på paprika og karry med pommes frites, kogte kartofler, rødbede, kogte æg og frisksnittede løg

Og

Kong Frederiks livret som vegetarret:

Soyaboller vendt i en cremet sauce på paprika og karry serveret med pommes frites, kogte kartofler, rødbede, kogte æg og frisksnittede løg.

Kl. 15 stiger vi på bussen og tager hjem.

Max deltagerantal 40

Pris som dækker bustransport, kaffe, entre og introduktion samt mad på Colosseum - drikkevarer er for egen regning 350 kr

Bindende tilmelding senest 10. juni til kimoverbye@icloud.com

Betaling til mobilepay 29267198 (Kim Overbye)