6.ferieuge

Silkeborg Lærerforening har i samarbejde med Silkeborg Kommune udformet en fælles forståelse vedrørende 6. ferieuge.

Som en del af OK 15 er det fra 1. maj 2015 muligt for lærere at afholde 6. ferieuge på samme måde som resten af arbejdsmarkedet. Det er nu ferieaftalen, der gælder. Læreren skal meddele sin leder, om man ønsker at afholde 6.ferieuge eller om man ønsker at få 6.ferieuge udbetalt.

Den fælles forståelse, der er udarbejdet af Silkeborg Lærerforening og Silkeborg Kommune er udtryk for den fælles forståelse og fortolkning, man i Silkeborg har af overenskomstens ferieaftale.

I Silkeborg er det muligt at få udbetalt 6. ferieuge, hvis man i ferieåret bliver forhindret i at afholde en 6.ferieuge, som man havde planlagt at afholde.

Som noget særligt er der i Silkeborg en fælles forståelse for, at det stadigvæk kan lade sig gøre at indregne 6.ferieuge i årsnormen.

Dokumentet, der beskriver den fælles forståelse, kan findes på i sideboksen.

6.ferieuge