Læring i praksis

Medlemstilbud: Få bogen 'Læring i praksis' gratis Som medlem af DLF kan du downloade den nyeste bog i bogserien 'Pædagogisk rækkevidde', skrevet af læringsforsker Ole Lauridsen, gratis.

Fjerde bog i serien Pædagogisk rækkevidde er nu klar til download på Min side.

Det er Ole Lauridsens bog: Læring i praksis. I bogen fortæller Ole Lauridsen, læringsforsker på Aarhus Universitet, levende om klassisk læringsteori, konstruktivisme og zonen for nærmeste udvikling. Han kombinerer det med den nyeste viden om hjernens betydning for læring. Så handler det både om frontallapper og feedback og om målsætning og motivation. Og ikke mindst om, hvordan lærere kan udnytte både den gamle og den nye viden, når de underviser.

Bogen er et af Danmarks Lærerforenings medlemstilbud. Vi har i samarbejde med Aarhus Universitetsforlag og Frie Skolers Lærerforening udviklet en bogserie medoverskriften Pædagogisk rækkevidde. Serien vil omfatte i alt 12 tolv bøger, som udkommer over de næste to år.

Som medlem af Danmarks Lærerforening kan du hente bogen gratis både som lydbog og som e-bog ved at logge dig ind på ”Min side” på foreningens hjemmeside www.dlf.org.

Du kan finde alle bøgerne her: /medlem/medlemsfordele/blade-boeger-magasiner/gratis-bogserie-til-dlf-medlemmer#BogListe

Oplever du problemer med at logge dig ind på ”min side”, så er du velkommen til at kontakte medlemsservice på telefon 33 69 63 00.

Bøgerne er skrevet af førende pædagogiske forskere. De er korte, anvendelige og skrevet i et fortællende sprog.

De tre første bøger i serien er også tilgængelige på ”Min side”. Det er Jeppe Bundsgaards Digital Dannelse, Theresa Schilabs Læringens dna, samt Tine Basse Fiskers Samarbejde og inklusion, som du kan downloade.