STOPfyldte klasser

DLF lancerer ny kampagne: Skriv under imod STOPfyldte klasser. Danmarks Lærerforening vil sætte en stopper for store klasser i kampagnen ’STOPfyldte klasser’. Du kan være med i kampagnen ved at skrive under imod STOPfyldte klasser online.

Der kommer flere og flere elever i hver skoleklasse. Elevernes lyst til at lære, deres engagement og deres udbytte af undervisningen er i fare. Det kan hverken lærere, elever, forældre eller samfund være tjent med.

Det er vigtigt, at alle elever kan få hjælp og støtte, hvis de går i stå eller har brug for et frisk indspark og nye udfordringer.

Alle lærere ved - og forskningen viser - at mindre klasser giver eleverne bedre trivsel og større udbytte af undervisningen. Derfor siger DLF: Fastsæt et loft på maks. 24 elever i hver klasse. Vi må stå sammen om at markere, at grænsen er nået.

På landsplan er det faktisk over hver fjerde elev, som går i en STOPfyldt klasse. Det er alt for mange.

Foreningen har fået produceret en film til brug for kampagnen. Du kan se filmen og se mere om kampagnen på stopfyldteklasser.dk. Du er meget velkommen til at hjælpe ved at skrive under imod de STOPfyldte klasser.

Når du skriver under imod de STOPfyldte klasser, tilmelder du dig samtidig et online-fællesskab, hvor du fremadrettet kan engagere dig i foreningens skoledagsorden. Du kan naturligvis altid og helt enkelt melde dig fra online-fællesskabet igen.