Medlem Medlemsfordele

Lærerforeningen yder støtte og rådgivning

I et langt lærerliv kan man få brug for Silkeborg Lærerforening/Danmarks Lærerforening. Her er eksempler på, hvor man som medlem kan få brug for os:
  • I spørgsmål vedr. psykisk arbejdsmiljø kan du få rådgivning og evt. visiteres til psykologhjælp betalt af DLF.
  • Hvis du indkaldes til rundbordssamtale, deltager vi gerne som din bisidder.
  • Hvis du kommer i problemer på din arbejdsplads, er du sikret rådgivning og mulighed for juridisk assistance ved klagesager/afskedigelsessager.
  • Hvis du gerne vil have tjekket din lønseddel, gør vi det.
  • Hvis du bliver varslet afskediget, har DLF høringsret i forbindelse med denne påtænkte afsked
  • Hvis vi rammes af lockout eller er i strejke, så er medlemmet sikret lønkompensation.
  • Hvis man kommer i en vanskelig økonomisk situation, kan du søge økonomisk støtte i DLF´s understøttelseskasse.

Danmarks Lærerforening varetager lærernes og børnehaveklasseledernes pædagogiske, økonomiske og tjenstlige interesser.

Danmarks Lærerforening er aktive i samfundsdebatten.

Vi er politiske, men partipolitisk uafhængige.

Danmarks Lærerforening har aftaleretten i forhold til dine løn– og arbejdsforhold.

Hvorfor være medlem af Danmarks Lærerforening?