Kontingent

Hvad betaler man i kontingent i kreds 132?

Kontingent pr 1. juli 2024 i Kreds 132

Fraktion kreds DLF i alt
1-2 240 kr 229kr 469 kr
4 16 kr   75 kr   91 kr
6 42 kr   94 kr 136 kr

Betaling af kontingent:

Fraktion 1 + 2 (lærere og børnehaveklasseledere):

Kontingentet opkræves via Hovedforeningen hver kvartal. 1./1. 1./4. 1./7. og 1./10.

Fraktion 4 (efterlønsmodtagere/ pensionister):

Opkræves via Hovedforeningen 1 gang årligt med forfald 1. januar.

Fraktion 6 (særlige medlemmer):

Opkræves via Hovedforeningen (samme betalingsform som ved fraktion 1 + 2).

Hvis du er nyuddannet lærer og overflyttes fra Lærerstuderendes Landskreds (LL), skal du ikke betale kontingent i de første 2 måneder lige efter afslutningen af uddannelsen. De næste 4 måneder bevilges du 50 procent kontingentnedsættelse.

Alle førstegangsindmeldte i fraktion 1 og 2 bevilges 50 procent kontingentnedsættelse i seks måneder, såfremt indmeldelsen foretages senest 3 måneder efter ansættelse.  Dette gælder ikke medlemmer af LL, jf. ovenfor.

Vær opmærksom på, at under barselsorlovens dagpengeperiode, tjenestefrihed uden løn, ledighed m.m. kan der søges om kontingentnedsættelse.

Ved overgang til pension skal man rette henvendelse til kredskontoret med henblik på at blive overflyttet til fraktion 4.